I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, October 17, 2010

tRaDiSi TeTaP DiDaLaM JiWa aUnTiE


  Auntie sentiasa akan cuba untuk kelihatan cantik,menawan dan sexy sopan di hari raya... Iyelah... setahun sekali kita merayakan hari mulia...tak kan sebulan membuat pahala...( korang puasa and terawih ker??? ) tetiba hari raya terus habis tolak point pahala sebulan sebab korang pakai kebaya nampak tali bra...auntie tak suka ye adik adik semua...sebab badan auntie tak sesuai pakai kebaya itu semua tak cantik di mata auntie...kecantikan yang sebenar bila kita menyarungkan baju tradisi yang bersesuaian dengan bentuk tubuh badan kita...

  Oleh itu auntie telah memilih untuk menyarungkan sepasang baju melayu cekak musang di open house rumah kawan auntie... Haruslah auntie pilih warna yang paling menyerlah bila terkena pantulan cahaya... Dan yang paling penting kalau pilih baju jangan tangkap muat jerr... Korang kena make sure warna yang korang pilih itu mesti matching dengan warna kulit korang. Tengok macam auntie padankan warna baju supaya matching dengan skintone auntie yang tanned ala Jennifer Lopez.Barulah glamour vavavoom!


  Aksesori yang paling auntie suka bila pakai baju melayu adalah dokoh... Ya adik adik...dokoh...jangan ingat bakal bakal pengantin jer boleh pakai dokoh masa nak nikah yer...dokoh nie boleh pakai kat mana mana jer...auntie rasa kalo pakai baju melayu tanpa dokoh dan samping macam korang pakai kebaya lace takde korset kat dalam...rasa bogel ye adik adik...oleh itu korang semua pergi lah beli sepasang dokoh untuk dipadankan dengan baju melayu korang...

   Adik adik kena ingat pesan auntie nie... Bila bergaya...keluarlah berjalan dengan confident...yang penting kita cantik... Adik adik boleh feeling-feeling adik adik kat atas runway Victoria Secret kalau adik adik lawa. Sebab itu auntie cakap kita nie mesti kena selalu confident. Kalau orang lain nak kutuk??? Auntie tak kisah itu semua. Persetankan mereka yang bermulut puaka tue sebab dosa yang mereka dapat... Pahala yang kita boleh claim ye... Betul tak adik adik?




3 comments:

  1. Kelas Auntie men'bling-bling !!!

    ReplyDelete
  2. Auntie pakai baju laki2 ker pompuan ea ?

    ReplyDelete
  3. reply to anony 1...

    kelas ko jugak...meh bling bling skali...

    reply to anony 2...

    ko carut auntie ke ape???auntie pakai ikut majlis ler...slalu auntie pakai baju laki...tapi kadang kadang orang tengok baju melayu auntie pon macam kurung kedah...ape kes???

    ReplyDelete